FOTO Halele Obor: Amenzi de aproape 300.000 de lei aplicate de Protecția Consumatorului/ Activitatea închisă temporar pentru patru agenți economici, două depozite cu carcase de miel sigilate

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 12-04-2023 19:33

 Inspectorii ANPC au aplicat amenzi de aproape 300.000 de lei și au oprit temporar activitatea pentru patru agenți economici în urma controlului efectuat în Halele Obor din Capitală. De asemenea, au fost sigilate două depozite de carne și a unei mașini pline cu carcase de miel, cărora nu li s-a putut identifica proprietarul, transmite ANPC într-un comunicat de presă. 

 

Conform instituției de control, au fost verificați 50 de operatori economici și, pentru neregulile constatate, până în acest moment, comisarii CRPCR București-Ilfov au aplicat următoarele sancțiuni: 

  • amenzi contravenționale în valoare de 293.000 lei
  • 7 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 4 operatori economici
  • propunerea închiderii unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru un operator economic
  • propunerea închiderii unității pentru o perioadă de la 6 la 12 luni, pentru un operator economic
  • propunerea măsurii de încetare a practicilor comerciale incorecte
  • sigilarea a 2 depozite de carne și a unei mașini pline cu carcase de miel, cărora nu li s-a putut identifica proprietarul.

 

Principalele abateri constatate de comisari au fost:

  • lipsa afișării prețului de vânzare al mărfii
  • lipsa afișării, pe etichetă, a elementelor de identificare-caracterizare ale produselor alimentare, a țării de proveniență a produselor și a datei durabilității minimale
  • lipsa graficelor de monitorizare a temperaturii vitrinelor frigorifice
  • comercializarea produselor din carne proaspătă căreia nu i s-a putut stabili trasabilitatea și implicit data limită de consum
  • comercializarea unor produse congelate cu surplus de gheață
  • nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor (depozitarea acestora în afara vitrinei frigorifice, la temperature mediului ambiant etc.)
  • existența pavimentului deteriorat și neigienizat
  • folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu reziduuri, acumulări de praf și grăsime, cu acumulari de lichid, resturi alimentare si impuritati, cu chedere depreciate
  • nerespectarea condițiilor impuse de producător privind manipularea și depozitarea
  • folosirea unui depozit insalubru și deteriorat (cu paviment spart, vopsea exfoliată, cu resturi menajere, rugină)
  • depozitarea unor produse alimentare în contact direct cu pavimentul
  • nerespectarea vecinatății produselor
  • comercializarea unor produse alimentare cu modificări organoleptice de aspect și consistență
  • lipsa graficului de schimb al uleiului de prăjire
  • lipsa informării referitoare la alergeni
  • folosirea unor vase de bucătărie cu uzură și grăsime arsă, a unor recipiente de depozitare neigienizate
  • neconcordanță între data limită de consum menționată pe declarațiile de conformitate și cea expusă pe etichetele din vitrină.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:44

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Bătaie în Parlament între Dan Vîlceanu şi Florin Roman
21/05/2024 15:32

Au apărut primele imagini cu bătaia din Parlament, intre Dan Vilceanu şi Florin Roman, care a avut loc in antecamera sălii de plen, in care se vede cum cei doi se imping iar Vilceanu incearcă să il muşte ...

 Încrederea managerilor români în economie este la cote maxime
21/05/2024 15:13

 Încrederea managerilor romani in economie a ajuns la 52,5, cea mai mare valoare din ultimii patru ani, conform celui mai recent studiu Confidex. Cele mai optimiste sunt companiile din servicii, iar ...

Lege nouă pentru românii care au bani pe card! Ce nu mai au voie să facă toți cetățenii
21/05/2024 14:01

S-a dat o lege nouă pentru romanii care au bani pe card! Această regulă se aplică la toate bancomatele din Romania, indiferent dacă o persoană este client Raiffeisen, BCR, BRD, ING sau Banca Transilvania. ...

UE are tot mai puține animale
21/05/2024 13:31

 Efectivele de animale din Uniunea Europeană au scăzut anul trecut comparativ cu 2022, arată datele publicate marţi de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat). Efectivele de porcine ...

Momeala facturilor, arma preferată de hackeri
21/05/2024 13:29

 Infractorii cibernetici se bazează pe redirecţionări deschise, pe momeli de facturi restante şi pe tehnici de tip Living-off-the-Land (LotL) pentru a trece de sistemele de securitate, relevă raportul ...

Mergi la vară în vacanță în Grecia? Care sunt prețurile alimentelor din supermarketurile grecești față de cele din România
21/05/2024 11:50

 Uleiul de măsline, pestele, dulceata, sucul de rosii sau ceapa sunt mai scumpe in Romania decat in Grecia, iar in schimb carnea de vită sau de pui, branza feta sau orezul sunt mai scumpe in supermarketu ...

Cum vor fi afectate prețurile produselor petroliere de moartea președintelui iranian Ebrahim Raisi
20/05/2024 19:53

Analistii urmăresc pietele petroliere pentru a vedea cum vor reactiona la o nouă incertitudine in Orientul Mijlociu după moartea presedintelui iranian Ebrahim Raisi intr-un accident de elicopter ce a avut lo ...

  Secetă pedologică moderată şi puternică, în Moldova
20/05/2024 09:00

  Seceta pedologică moderată şi puternică la graul de toamnă se va menţine pe suprafeţe extinse din Moldova şi Oltenia, local in nordul, nord-estul, estul, centrul, vestul şi sudul Munteniei, nor ...

Numărul bugetarilor, în scădere
20/05/2024 08:25

Numărul posturilor ocupate in instituţiile şi autorităţile publice din Romania era, in martie 2024, de 1.289.540, cu 425 mai puţine comparativ cu luna anterioară (minus 0,04%), aproape 63,9% dintre acest ...

Peste trei sferturi dintre români vor să-și instaleze panouri solare sau pompe de căldură
20/05/2024 08:24

Eficienta energetică a locuintei a devenit o preocupare majoră pentru multe gospodării, 80% dintre romani afirmand că au investit in proiecte de izolatie termică a casei, scopul fiind atat cel de a reduce ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei