Cea mai modernă linie de tramvai din România va fi la Iaşi
Dimensiune font:
Printre cele mai importante proiecte pe transport public ale Primăriei Iaşi pentru anul în curs se numără şi lucrările de modernizare a liniei de tramvai din zona Nicolina. Proiectul „Dezvoltarea şi reabilitarea arterei funcţionale Sud” are o valoare de 87.680.000 lei şi constă în reabilitarea a 8,2 km cale de rulare tramvai de pe traseul Podu Roş – CUG, reabilitarea a 5,7 km infrastructură rutieră stradală şi a pasajului suprateran Nicolina. Pe lângă acestea vor fi refăcute trotuarele, vor fi amenajate trasee pentru introducerea cablurilor de date şi curenţi slabi şi vor fi amenajate piste pentru biciclete pe fiecare sens de circulaţie. „Totodată, vom începe lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de la Bazar până în Piaţa Doi Băieţi, şi astfel se închide inelul cu Tătăraşiul. Va mai intra în analiza Consiliului Local, în propunere de buget, proiectarea a doua tronsoane de linie de tramvai. Este vorba despre linia din Bucşinescu până în Calea Chişinăului şi din 5 Drumuri până în strada Nicoriţă, practic până în zona Pădurii, acolo unde linia este destul de distrusă. În felul acesta, infrastructura cu linia de tramvai va fi adusă într-o stare, spunem noi, cea mai bună din România în momentul de faţă”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.
(Nelu Păunescu)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
jean clu
Jan 12, 2013
clujenii merg cu tramvaie de 1,4 milioane bucata. daca reabilitarea se facea la iasi in baza unei planificari inteligente a tronsoanelor, puteau fi si tramvaie noi acum. e corect ca nu are sens sa strici tramvaie noi pe infrastructura veche, insa daca lucrezi dupa cum bate vantu' (dpdv al ordinii de intrare in reabilitare a tronsoanelor) pe o retea mare ca a iasului, atunci degeaba modernizezi infrastructura, ca pana vei putea introduce tramvaie noi pe unul-doua trasee complet refacute, acestea vor merge pe linie deja supusa uzurii si nu vor mai oferi aceeasi satisfactie. ideea e ca infrastructura si vehiculele sa lucreze excelent impreuna, deci ambele sa fie in stare cat mai apropiata de cea a lucrului nou.
ddd
Jan 12, 2013
degeaba cumperi tramvaie noi, daca nu ai reabilitat intreaga cale de rulare. de asemenea, una bucata tramvai nou costa peste 2 milioane de euro... mai e mult pana cand un oras din romania isi va permite o comanda de 100 de vehicule.
jean clu
Jan 12, 2013
eu as zice ca voi spuneti minciuni si ca, in realitate, in vara acestui an clujul va avea cea mai cea infrastructura de tramvai din tara, 100% reabilitata, pe o solutie unitara. basca, si tramvaie noi, iami, iami.
popescu
Jan 12, 2013
....si tramvaiele ?! cele mai moderne din romania, pe cand ?
Adauga comentariul tau