INTERVIU - Maricel POPA: „Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor”

80120892_1185249235148801_8708102710114648064_o

Dimensiune font:

| 26-08-2020 00:00
* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi
- Domnule preşedinte, au mai rămas doar câteva zile până la deschiderea unui nou an şcolar. Cât de mult s-au implicat unităţile administrativ-teritoriale în soluţionarea problemelor şcolilor, dat fiind faptul că trebuie să asigure anumite condiţii, în contextul pandemiei de coronavirus?      
- Din păcate, Guvernul actual a lăsat toate problemele pe seama noastră, au dat doar directivă să rezolve primăriile, să rezolve consliile județene. Avem primari care ne-au solicitat sprijin, dar ținând cont că la penultima rectificare noi am primit bani doar pentru o eugenie pentru fiecare locuitor din județ, nu vom putea ajuta prea mult. 
- Pentru o eugenie...
- Am primit câte 75 de bani pentru fiecare locuitor, dezastruos, am putea spune! Mai mult, la primării nu au dat bani nici măcar pentru plata intemnizațiilor persoanelor cu handicap sau a persoanelor care însoțesc persoanele cu handicap, căci e obligația Guvernului să dea, prin buget. Noi, la ultima rectificare am primit bani la capitolul protecția copilului pentru doar 14 zile, ținând cont că în decembrie au alocat bani până pe 17 februarie! Dar noi avem bani pentru protecția copilului, mai ales că avem cel mai mare centru de plasament din țară, cu 3.100 de persoane și 2.400 de angajați. Am făcut faţă, deoarece am luat bani de la alte investiții sau din alte sectoare, ceea ce nu este normal, dar am reuşit să supravieţuim. Legea spune clar – Consiliul Judeţean pune 10% din bugetul propriu, iar 90% vin de la buget. Din păcate s-a inversat proporţia, Guvernul ne-a dat doar 12%, iar restul de bani... a trebuit să căutăm noi bani, să completăm pentru persoanele cu dizabilități, pentru persoanele cu handicap. 
- În aceste condiţii, începerea anului şcolar este oarecum periclitată?
- Este o mare problemă pentru începerea noului an școlar, deoarece primarii nu știu de unde să ia bani. Așa cum spunea săptămâna trecută ministrul Educaţiei, copiii trebuie să vină la școală, dar fără să se întâlnescă, însă nu am să înțeleg de ce nimeni nu a luat măsuri până acum. Noi, în actualul mandat am reușit să facem peste 200 de obiective școlare, în condiţiile în care, în 2016, erau 274 de unităţi școlare, iar acum avem peste 280 de școli și grădinițe cu toaletele în incintă, cu apă curentă, cu condiţii totale de igienă. Principal și prioritar rămâne apa și săpunul, deoarece trebuie păstrată igiena, în primul rând, iar de aici mai departe, partea de echipamente, măști, dezinfectant le revine primarilor. Eu nu știu cum vor face primarii, pentru că bani nu au, bugetele primăriilor sunt secătuite, deoarece Guvernul nu a mai ajutat cu nimic la cofinanțarea proiectelor. Spun doar că vor ajuta, dar când, peste câţi ani? Iar până atunci, ce vor face primăriile, cum se vor descurca? Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor, însă încercăm cu fiecare primar în parte să găsim soluții optime, cu bani puțini să facem față acestor situații.

„Guvernul s-a împrumutat cu 1.000 de euro pe secundă, dar nu pentru proiecte, ci pentru clientela politică. Probabil vor continua să facă asta...”

- Consiliul Judeţean îi poate sprijini financiar?
- Nu putem să îi ajutăm direct cu bani. Noi am prevăzut asta, iar atunci când a ajuns rectificarea de buget în Parlament, eu am făcut un amendament, susținut de parlamentarii ieşeni, și am reușit să creștem alocarea bugetară de la 600 de mii la 48 de milioane de lei. Nici până acum nu au intrat în buget acești bani, căci Guvernul nu are bani pentru protecția populației, dar are bani pentru clientela politică. Să nu uităm că în ministere, în acest, an s-au angajat peste 12 mii de oameni, bineînțeles toți cumetri, fini, toate rubedeniile posibile și imposibile.
- Va continua şi în acest an programul Cornul şi laptele în şcolile ieşene?
- Cu siguranță va continua. Ne pregătim. Acolo unde sunt cazuri speciale vor trebui izolate focarele, ținând cont că avem în administrare şi 5 școli speciale, unde vin copii cu probleme din toată Moldova. Chiar și aici avem o problemă, însă noi am suplimentat banii pentru școlile respective, să se poată pregăti, să achiziţioneze materialele sanitare de care au nevoie, asistent, medic în fiecare școlală, tablete pentru școli și... Dumnezeu cu mila. 
- Ce s-a întâmplat cu cornurile şi laptele rămase nedistribuite din primăvară? Unele judeţe au redistribuit aceste alimente către spitale, unităţi socio-sanitare...
- Și aici s-au redistribuit, însă o parte sunt în rezervă. Noi avem acum vreo zece unităţi administrativ-teritoriale care au renunțat la acest program.
- Putem vorbi despre şcoala online ca despre o variantă plauzibilă în mediul rural?
- Şcola online este o problemă. Nu se poate face şcoală online în toate zonele. Noi, administrația, facem toate eforturile pentru o protecție cât mai bună a copiilor și a profesorilor. Este o mare problemă că tabletele nu ajută. Sunt foarte multe zone unde nu există internet şi nu se pot ține cursurile online. Noi vrem ca școala să se desfăşoare cu prezenţă fizică în clase, suntem pregătiți pentru a merge la școală, avem circuitele adecvate, așa cum vă spuneam, aproape toate școlile din județ au apă curentă, canalizare și putem face față acestei provocări. Sugestia Ministerului Educaţiei a fost ca acolo unde sunt localități fără internet copii să vină la școală. Marea problemă este că a aruncat problema pe fiecare președinte de Consiliul Judeţean, pe fiecare primar, să ia decizii. Nu există ceva de la centru, o schemă clasică, nu sunt oameni, nu au specialiști ca să studieze ce se întâmplă dacă elevii nu vin la școlă, ce se întâmplă dacă vin la școală, ce se întâmplă dacă sunt focare... Nu! Voi, primarii, răspundeți, voi, președinții de CJ, răspundeți! Nu ne-au dat nici un ban, nu au ajutat cu nimic, dar au pasat răspunderea. Administraţia are obligația de a asiguara dezinfectanți și materiale, dar fără să primească niciun ban. De unde să iei, stai să te gândești, Guvernul acesta s-a împrumutat cu 1.000 de euro pe secundă, dar nu pentru proiecte, ci pentru clientela politică. Probabil vor continua să facă asta...

„Primul pacient va fi internat la spitalul mobil de la Leţcani când va vrea Guvernul, pentru ca totul este în mâna Guvernului, să dea autorizații... Sigur, dacă nu era an electoral, acest spital ar fi fost deja funcțional”.

- Numărul cazurilor de coronavirus nu prea slăbeşte, cel puţin la Iaşi. Cum stau lucrurile cu spitalul mobil de la Leţcani?
- Vreau să mulțumesc Ministerului de Externe deoarece, după trei săptămâni de aşteptare, a facilitat acordarea vizelor pentru specialiştii veniţi din Turcia să instaleze aparatura medicală. Spitalul este ansamblat, doar instalațiile mai trebuie montate. Apoi, spitalul mobil va fi predat Spitalului de Boli Infecțioase, ca secție externă, cu organigramă, cu tot. La ultima ședință de Consiliu Judeţean ați văzut foarte clar cum consilierii opoziţiei au ieşit din sală, nu au vrut să voteze predarea spitalului. 
- Când apreciaţi că va fi internat acolo primul pacient?
- Primul pacient acolo va fi internat când va vrea Guvernul, pentru ca totul este în mâna Guvernului, să dea autorizații... Sigur, dacă nu era an electoral, acest spital deja funcționa. Dar, deşi au fost foarte multe piedici, spitalul acesta este instalat și un spital unic în România. În Belgia, același spital s-a montat în doi ani, deci nu se poate monta cât ai bate din palme! Nu a montat armata în 20 de zile un spital din corturi, la Braşov, spitalul mobil de la Bacău, care a fost achiziţionat o dată cu cel de la Leţcani, nu este montat nici la ora asta şi este unul de 50 de paturi, fără terapie, fără sală de operații, fără celelalte accesorii ale unui spital. Spitalul mobil este un spital complex, un spital care poate fi folosit pentru această pandemie, dar și ulterior, pentru alte situaţii de urgenţă. Noi sperăm ca în timpul cel mai scurt să le vină mintea consilierilor de la PNL și de la PMP să voteze transferul spitalului mobil în administrația Spitalului de Boli Infecțioase.
- Ce va urma apoi, după ce Spitalul de Boli Infecţioase ca prelua unitatea?
- Cei de acolo vor face organigrama, regulamentul de funcţionare, vor depune documentaţia la Direcţia de Sănătate Publică, instituţie care, în maxim două zile, ar trebui să dea autorizația și, teoretic, la începutul lunii septembrie să poată să primească primii pacienți. Totul este în mâna Executivului acum, să dea autorizațiile necesarea. Datorită   faptului că ne-au plecat câţiva consilieri, nu mai avem majoritate, dacă am fi avut majoritate nu am fi avut nici un fel de problemă, dar ceilalţi consilieri trebuie să fie maturi măcar acum şi să se gândească la sănătatea ieşenilor, ţinând cont că spitalele sunt pline.

„În spitalul mobil vor lucra peste 200 de cadre medicale, iar unitatea va fi dotată cu aparaturi de ultimă generaţie pentru depistarea noului coronavirus. Personalul va fi asigurat din spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean și, în plus, se vor face noi angajări”.

- Care este situaţia spitalelor ieşene pe care le administraţi?
- Putem să ne mândrim cu Spitalul de Neurochirurgie, unde funcționează un centru de neurochirurgie, unde sunt medici deosebiți. Putem spune că ora exactă în neurochirurgie se dă acum de la Iași, unde avem cel mai bine utilat spital din țară, cu aparatură de ultimă generație, apratura de top mondial. La fel aș putea spune şi despre Maternitatea „Cuza Vodă”, care, pentru al doilea an, consecutiv, a ocupat locul 1 pe țară la satisfacția pacienților, ceea ce este un lucru foarte mare, și putem spune că a crescut numărul de internări. Dacă înainte se mergea masiv la spitale private, acum foarte mulţi vin la clinica de stat, care este foarte bine dotată. Apoi, sunt investiții majore în derulare la Spitalul de copii unde in luna septembrie vom da drumul la primul pavilion modernizat, aici aven 27 de milioane de euro, vineri am avut ședință cu managerii, ce au necesr, ce le mai trebuie și vreau să spun că noi în fiecare săptămânnă ne întâlnim cu managerii spitalelor şi echilibrăm bugetele fiecăruia. La ora actuală spitalele sunt pregătite și pentru al 2-lea val, iar noi nu am întrerupt actul medicat în această perioadă de pandemie. Din martie până acum spitalele au funcționat, dar trebuie să ne pregătim deoarece Spitalul de Boli Infecțioase și Spitalul de Pneumo sunt pline. Trebuie să ne pregătim pentru bolile sezoniere care sunt la noi in țară gripa sezonieră, rujeola, meningita și trebiue să dezinfectăm pavilioanele. 
- Ce buget va avea spitalul mobil?
- Noi vom asigura orice buget, oricât va fi necesar. În spitalul mobil vor lucra peste 200 de cadre medicale, iar unitatea va fi dotată cu aparaturi de ultimă generaţie pentru depistarea noului coronavirus. Personalul va fi asigurat din spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean și, în plus, se vor face noi angajări. Vom începe și un parteneriat cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, dar şi cu spitale din județele vecine, pentru a veni şi a da o mână de ajutor, iar eu cred că vor veni şi mulți voluntari.
- Cu ce gânduri aţi ajuns la final de mandat? Care sunt lucrurile care v-au mulţumit cel mai mult, cele care v-au dat bătăi de cap...? 
- În acest mandat am avut mai multe provocări, începând cu spitalele, unde am investit peste 160 de milioane de euro, apoi am derulat cea mai mare campanie asfaltare a drumurilor județene, cu aproape 400 de kilometri... Facem comparație cu predecesorii mei, din 2008 în 2012 s-au asfaltat 18 km, dim 2012 în 2016 s-au asfaltat doar 21 km, iar acum diferenţa până la 300. O fi mai mult, o fi puțin, oamenii mă vor judeca. Am dublat bugetul Consiliului Judeţean, de la 680 de milioane de lei am ajuns 1.480 de milioane lei, am modernizat în județ peste 200 de obiective școlare, nu numai toaleta adusă în incinta clădirii, ci și mobilier și acoperiș și absolut tot ce trebuie pentru o școală, s-au construit în această perioadă 16 dispensare noi, 36 de grădinițe și creșe noi, au fost peste 600 km de drum comunal modernizat, 1.800 km de aducțiuni de apă. În următorul mandat vreau să mergem în continuare pe modernizarea spitalelor, vrem să facem încă două centre de exelență, cu fonduri europene - un centru de excelență la Pneumoftiziologie, pentru a pregăti transplantul de plămân şi un centru de excelență la Maternitatea „Elena Doamna”, pentru fertilizare in vitro. Am în vedere ca în următorul mandat să nu mai fie nici un drum județean neasfaltat, am deja montajul financiar, nu vreau să mai fie localitate fără apă curentă și toate localitățile cu mai mult de 2.000 de locuitori vor avea canalizare.
Dan M.BREZULEANU 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:03

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
„IA are potențialul de a revoluționa modul în care IMM-urile folosesc tehnologia pentru a deveni mai competitive”
13/01/2025 07:54

   - Domnule profesor, in ce mod poate inteligenta artificială(IA) să influenteze modul in care IMM-urile (intreprinderile mici si mijlocii) utilizează sistemele informatice si isi optimizează pr ...

  „Ciocolata îmi amintește de momentele festive sau de zilele ce deveneau dulci într-o clipă”
07/01/2025 20:44

* dialog cu Felicia Lemnaru, unul dintre artizanii ieseni ai ciocolatei Ciocolata artizanală este mai mult decat un desert; este o experientă senzorială creată cu pasiune si măiestrie. Realizată manual, ...

NeuroGrafica, arta care îți transfigurează viața
30/12/2024 07:59

Rusoaică, născută in Ucraina, Alina Sasu locuieste de peste 30 de ani in Romania, unde si-a intemeiat o familie si a fondat o scoală care ajută mii de oameni să-si schimbe viata. NeuroReforma, o scoală b ...

„Desenul NeuroGrafic nu este despre talent sau perfecțiune artistică. Este despre proces, despre cum te conectezi cu tine însuți prin desen”
22/12/2024 16:10

- Ce te-a determinat să imbini psihologia, coachingul si neurografica in practica ta? - Am fost mereu pasionată de intelegerea complexitătii umane – emotiile, gandurile si comportamentele noastre. Psi ...

„ Suntem o țară cu rădăcini adânci în mentalități conservatoare, unde femeile sunt adesea privite cu reticență în domenii considerate pentru bărbați”
07/12/2024 16:47

- Ce v-a inspirat să urmati o carieră in domeniul armelor, avand in vedere formarea dumneavoastră ca psiholog? - De cand eram in scoala generală si am descoperit biblioteca scolii, am aflat ce este psiholo ...

„Noi artiștii, avem nevoie de întâlniri cu oameni din toate mediile, altfel riscăm să avem o viziune extrem de îngustă asupra lumii în care trăim, să ne izolăm într-o bulă”
25/09/2024 18:48

Cand ne gandim la teatru, de multe ori ne limităm imaginar la scenele mari ale oraselor, la clădirile impozante ale scenelor nationale sau la publicul sofisticat care asistă la premiere. Dar teatrul, in esen ...

„Viitorul medicinii tradiționale chineze în România pare promițător, cu posibilități de integrare în sistemul de sănătate”
21/09/2024 10:04

- Cum a inceput călătoria dumneavoastră in domeniul medicinei traditionale chineze? Ce v-a atras initial către această formă de medicină? - Călătoria mea in medicina traditională chineză (MTC) a i ...

„Dacă spectatorii se recunosc în personajele pe care le jucăm și măcar pentru o secundă, cred că ne-am făcut treaba”
21/09/2024 09:44

Una dintre cele mai vechi forme de artă, teatrul are un impact profund asupra dezvoltării culturale si emotionale a oamenilor, in special asupra adolescentilor, care se află intr-o perioadă de formare a ide ...

„Un curs de cinematografie îi pregătește pe copii să devină oameni asumați”
21/09/2024 09:24

- Cum a apărut ideea de a organiza un curs de cinematografie dedicat copiilor? Ce v-a inspirat să creati acest program? - Încă de pe vremea cand fetita mea era mică si practica modellingul si avea di ...

  „Oamenii caută adesea să aibă experiențe inedite care să le ofere amintiri de neuitat”
21/09/2024 08:23

Romanii au avut o vară plină in acest an, date fiind cifrele companiilor de turism. Cele mai populare destinatii au fost Turcia, Grecia, Egipt, Bulgaria, dar si turismul intern, atat la mare, cat si la munte. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei