În Iaşi apar trasee de transport public cu trei cifre
Dimensiune font:
În exact o lună, activitatea de transport în zona metropolitană va suferi modificări în sensul CTP Iaşi va opera, cu autobuze şi midibuze, pe rute deservite în prezent de transportatorii judeţeni * AMTPI a bătut în cuie noul plan de transport, în care apar trasee precum 102, 401 sau 803, dar şi intervalele orare pentru fiecare cursă, deocamdată doar pentru Aroneanu
Începând cu 1 ianuarie 2023, locuitorii a zece comune din Zona Metropolitană Iaşi vor resimţi avantajele unui transport de calitate, la preţuri corecte. Asociaţia Metropolitană de Transport Public Iaşi a stabilit în detaliu modul cum se vor derula aceste curse, numerotând fiecare traseu şi stablind intervalele orare la care vor circula midibuzele şi autobuzele Companiei de Transport Public Iaşi, operatorul desemnat pentru ZMI.
Comuna Aroneanu va avea patru trasee. Este vorba de traseele 101 – Tg. Cucu – Şos. Moara de Vânt – Complex Roua – Dorobanţ, 102 - Tg Cucu–Şos Moara de Vânt–Complex Roua–Primăria Aroneanu, 103 - Complex Roua–Şorogari şi 104 - Primaria Aroneanu–Rediu Aldei. Pentru primele două trasee plecările din Tg. Cucu au loc la orele 5:30, 6:30, 7:30, 9:30, 11:30, 12:30, 14:30, 15:30, 17:30, 19:30, 22:00, iar plecările din Dorobanț (str. Ionești), respectiv Rond Aroneanu la orele 6:00, 7:00, 8:00, 10:00, 12:00, 13:00, 15:00, 16:00, 18:00, 20:00, 22:30. Pe traseul 103, plecările din Complex Roua sunt programate pentru orele 5:30, 6:30, 7:30, 9:30, 11:30, 12:30, 14:30, 15:30, 17:30, 19:30, 22:00, iar cele din SPA Șorogari la orele 6:00, 7:00, 8:00, 10:00, 12:00, 13:00, 15:00, 16:00, 18:00, 20:00, 22:30. Cum e nornal, traseul 104 va avea o frecvenţă mai redusă a mijloacelor de transport, cu plecări din Rond Aroneanu la orele 6.00, 7.00, 11:00, 15:00 şi 18:00 şi cu plecări din Rediu Aldei (Pod Emil) la orele 5.30, 7:30, 11:30, 15:30 şi 18:30.
Cinci trasee spre Bârnova
Bârnova este o altă comună a cărei locuitori au susţinut, în repetate rânduri, necesitatea introducerii de rute de autobuz către şi dinspre municipiu, invocând faptul că operatorii judeţeni sunt foarte scumpi şi folosesc microbuze vechi. Pentru această localitate sunt propuse cinci rute: 201 - Casa Sindicatelor – Bârnova – sat Todirel, 202 - Casa Sindicatelor – Păun,
203 - Casa Sindicatelor – Frigorifer – Vişan, 204 - Sat Vişan – Str. Sf. Ilie – Str. Eroilor – Str. Crăiţelor şi 205 - Sat Bârnova – Str. Sf. Maria – Str. Traian Vuia intersecţie cu str. Sf. Ap. Petru – Pietrărie. Orarele nu au fost comunicate.
În schimb, spre Ciurea vor circula doar autobuzele de pe traseul 301 - Podu Roş - Tehnopolis - Dumbrava - Şanta
Spre Holboca au fost stabilite traseele 401 - Tătăraşi Sud – Rond Dancu – Primăria Holboca – Rusenii Vechi – Rusenii Noi şi 402 - Tătăraţi Sud – Str. Aeroportului – sat Valea Lungă
Cu opt trasee, Miroslava pare privilegiată
Pentru Miroslava, sunt propuse opt trasee de transport public metropolitan. Este vorba de 501 - Podu Roş – Sun City – Miroslava – Voroveşti, 502 - Tehnopolis – Horpaz – str. Nouă – Ciurbeşti – str. Principală – Horpaz – Str. Nouă – Tehnopolis, 503 - Tehnopolis – Valea Adâncă – Tehnopolis, 504 - Metro – Brătuleni (Parc Industrial) - Voroveşti – Brătuleni – Valea Ursului – Uricani – Metro, 505 - Primăria Miroslava – Corneşti – Proselnici, 506 - Tehnopolis – Horpaz – Str. Principală – Str Bisericii - Dancaş – Str. Principală, 507- Biserica Înălţarea Domnului – Valea Adânca – Balciu – Biserica Înăţarea Domnului şi 508 - Metro - Uricani
Comune cu 2-3 trasee
Către Popricani variantele propuse sunt mai mult decât rezonabile având în vedere că sunt propuse trei trasee. Primul este 601- Rond Agronomie – Şos. Ştefan cel Mare şi Sfânt – Cârlig – Vânători – Popricani, iar celelalte două 602 - Târgu Cucu – C.A. Rosetti – Cârlig – CuzaVodă şi 603 - Popricani – Ţipileşti.
Având parte, iniţial, de trei propuneri de trasee, comuna Rediu s-a ales cu două. Este vorba de 701 - Rond Copou – Breazu – Horleşti şi 702 - Gară - Rond Păcurari – Primăria Rediu.
Spre Tomeşti, localitate tranzitată deja de autobuzele de pe traseul 29, se propunea un singur traseu, dar în cele din urjmă s-a optat pentru două:
801 - Rond Ţuţora – Tomeşti – Goruni şi 802 - Rond Ţuţora – Tomeşti – Chicerea. În planul de transport mai are traseul 803 - Rond Ţuţora – Tomeşti – Ţuţora – Oprişeni
În fine, ultimele două trasee anunţate au în vedere Valea Lupului. În acest din urmă caz sunt două rute: 901 - Gară - OMV Păcurari – Str. Soarelui – str. Victoriei – Str. Nufărului – Str. Decembrie – Str. Şoimului şi 902 - Gară - OMV Păcurari – str. Petre Culianu– str. 1 Decembrie – Str. Lacului – Str. Irisului.
Trebuie precizat faptul că la alegerea numerelor de traseu, iniţial s-a mers pe ideea indicativelor prefixate cu litera M, de la Metropolitan, iar acolo unde se putea, se propunea reluarea vechilor indicative ale traseelor exterioare de până la începutul anilor 2000. Ulterior s-a luat decizia reorganizării indicativelor conform algoritmului prezentat în articolul de mai sus din cauza faptului că afişajele maşinilor care vor deservi traseele metropolitane sunt comandate de console realizate la CTP Iaşi şi la care nu este posibilă utilizarea literelor în indicativele traseelor. Lucian STATE
* * *
Traseul 41, scurtat până în Podu Roş
Traseele care fac legătura în prezent cu localităţile din ZMI rămân funcţionale. Traseul 23 va continua să opereze pe ruta Podu Roş - Tudor Neculai - Şos. Voineşti - Miroslava (centru), iar traseul 29 face legătura între Podu Roş - Baza 3 - Rond Ţutora - Tomeşti Vale. Noutatea apare la traseul 41, care va fi scurtat: Podu Roş - Tehnopolis - Lunca Cetăţuii (Blocuri Ciurea).
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau