Lucrările de pe axa Iaşi – Suceava declanșează un nou război între partenerii de guvernare
Dimensiune font:
Liderul PSD Iaşi, senatorul Maricel Popa, spune că deja au apărut fisuri și găuri în stratul de uzură, iar pe unele porțiuni, bucățile de asfalt pot fi scoase cu mâna * şefii CJ Iaşi se apără spunând că Popa a mers în zonele de observație, unde lucrările realizate sunt provizorii * „Toate lucrurile sunt în regulă, sub control și recepția finală nu va fi făcută decât dacă toate lucrările sunt conform proiectului tehnic”, asigură vicepredintele CJ Marius Dangă
Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi, senatorul Maricel Popa, a susţinut ieri că pe şantierul drumului Iaşi - Suceava mai mult se stă decât se munceşte. Potrivit parlamentarului, lucrările la cel mai mare proiect judeţean de infrastructură rutieră sunt în mare întârziere, de o calitate îndoielnică şi niciun muncitor sau utilaj nu este de găsit pe şantiere. „În august, am tras un semnal de alarmă în legătură cu această investiție cifrată la peste 100 de milioane de euro. Zilele trecute, am fost să văd dacă s-a remediat ceva. Șantierul pare încremenit. După ce în vară am descoperit până și iarbă în asfalt, acum am constatat că deja au apărut fisuri și găuri în stratul de uzură. Mai mult, pe unele porțiuni, bucățile de asfalt pot fi scoase cu mâna. Efectiv, a fost turnat asfalt direct pe pământ. Nu s-a respectat niciun normativ. Asta înseamnă că la doar câteva luni, drumul are nevoie de reparații. Eu așa ceva n-am mai auzit până acum: un drum care încă n-a fost recepționat să aibă deja nevoie de lucrări de reabilitare”, spune şeful PSD Iaşi.
Termene depăşite
Popa mai susţine că pe primul tronson, o parte dintre poduri și podețe nu sunt terminate. Șanțurile colectoare sunt parțial colmatate, apa se scurge pe suprafața carosabilă. „Va fi o iarnă grea pentru localnici și pentru cei care vor tranzita zona”, crede senatorul ieşean. Pe tronsonul al doilea sunt lucrări de mântuială. „Au intrat în criză de timp, pentru că au depășit deja mai multe termene de finalizare, și acum dau rasol. Din discuțiile avute cu oamenii, am înțeles că au asfaltat și când vremea a fost rece, aproape de limita de îngheț”, mai dezvăluie fostul şef al CJ Iaşi.
Tronsonul al doilea trebuia să fie finalizat anul trecut (25 noiembrie 2021). Termenul de execuție a fost prelungit cu 6 luni (25 mai 2022), apoi cu încă 4 luni, până pe 25 septembrie 2022 și, recent, cu încă 3 luni, până la sfârșitul acestui an, când ar trebui recepționat. Întârzieri se înregistrează și pe tronsonul I (29 km) unde termenul de execuție a fost prelungit cu 6 luni, până pe 2 iunie 2022, apoi cu încă 4 luni (2 octombrie 2022) și acum cu încă 6 luni, până în primăvara anului următor. Totodată, pe tronsonul III, care are o lungime de peste 40 km abia au început amenajările, care ar trebui finalizate în maxim un an și jumătate. „Din câte am înțeles, probleme la fel de mari sunt și pe partea suceveană a acestui mare proiect de infrastructură”, mai afirmă Popa.
Asfaltări provizorii
De partea cealaltă, conducerea CJ Iaşi a răspuns acestor acuze prin vocea vicepreşedintelui Marius Dangă, care etichetează afirmaţiile lui Popa ca fiind parte a unei „realităţi virtuale” atât timp cât toate aspectele evidenţiate de liderul PSD Iaşi în urmă cu trei luni au fost verificate de Inspectoratul de Stat în Construcții, care a constatat că toate lucrurile sunt în regulă. „Ce a făcut domnul Maricel Popa acum? A mers în zonele despre care noi am spus că sunt zone aflate în observație, a identificat fisura din drum, de lângă blocul de la Pădurea Breazu, construit fără autorizație de construcție, care pune presiune pe drum. Până la momentul recepției, acea zonă va fi decapată și reconsolidată. Este clar angajamentul constructorului. A fost în zona de la Potângeni unde avem de făcut niște drenuri. Am spus că este o zona aflată în continuă mișcare. S-a evaluat acolo o soluție tehnică cu drenurile. La aceste drenuri nu se poate lucra în perioadă ploioasă pentru că este pericol de alunecare. Constructorul, pentru a asigura circulabilitatea drumului, a așezat un strat de binder provizoriu peste o zona de pietriș. Toată acea zonă va fi decapată, după ce se finalizează lucrarea de la dren. Evident, pentru cineva care nu înțelege lucrul acesta poate părea anormal. Dar eu mă așteptam de la domnia sa, care a avut firmă de construcții să înțeleagă și să nu ducă lumea în eroare”, afirmă Dangă.
Dangă acuză moştenirea lăsată de Popa
Oficialul CJ Iaşi a taxat realizările din perioada mandatului lui Popa. „Domnul Popa a lăsat acest proiect la 0,6% grad de implementare la momentul la care am luat contractul și noi ne apropiem pe primele două loturi de finalizarea proiectului. În perioada următoare pregătim una dintre recepții. De asemenea, ne-a lăsat fără contract de asistență tehnică. A facut un contract care nu s-a putut prelungi pâna la finalizarea contractului de execuţie lucrări. A trebuit să refacem licitația. Chiar astăzi am fost anunțat că ieri a fost termenul final de contestații, chiar astăzi semnăm contractul pentru asistența tehnică ca să putem continua acele tipuri de lucrări care nu pot fi făcute fără asistență tehnică în teren. Așadar, eu asigur ieşenii și pe toți cei care sunt pe traseul județean al Axei 1 că toate lucrurile sunt în regulă, sub control și că recepția finală nu va fi făcută decât dacă toate lucrările sunt conform proiectului tehnic, cu o calitate așa cum merită acest județ”, a mai declarat Marius Sorin Dangă, vicepreședintele CJ Iaşi. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau