Spaţii verzi în locul depoului de la Gară şi al garajului CTP din Tudor
Dimensiune font:
Primarul Mihai Chirica susţine că ieşenii vor fi chestionaţi asupra acestor propuneri * posibilitatea prelungirii liniei de tramvai din Dacia către ERA se complică, fiind necesare 167 de expropieri, lucru deloc uşor de pus în practică * în eventualitatea în care s-ar putea realiza investiţia, aceasta va presupune o singură linie şi nu una dublă
Dezbaterile publice organizate în Tătăraşi pe marginea bugetului Iaşului pe anul în curs au adus noutăţi în ceea ce priveşte câteva dintre proiectele anunţate de Primăria Iaşi de ceva timp. Unul dintre acestea vizează o iniţiativă a societăţii civile, care, prin vocea lui Cristian Cojocariu, propun realizarea de parcuri pe locul unde în prezent funcţionează depoul Companiei de Transport Public (Gară) sau garajul din Tudor Vladimirescu. „Am formulat şi înaintat propuneri în acest sens şi aşteptăm punctul de vedere al municipalităţii. Şi cu privire la acest proiect, dar şi la cel referitor la prelungirea liniei de tramvai din capăt Dacia către ERA”, a spus Cristian Cojocariu.
Primarul Mihai Chirica a răspuns că va ţine cont de dorinţa ieşenilor. „Dacă
ieşenii îşi vor exprima dorinţa ca pe acele locaţii să facem parcuri, atunci aşa vom face. Din punctul meu de vedere, zona Tudor Vladimirescu duce lipsă de spaţii verzi, prin urmare în locul garajului ar putea fi amenjat un parc”, a spus edilul-şef.
Acesta a oferit informaţii referitoare la relocarea celor două obiective. „Mutarea depourilor a început încă din 2018, însă a trebuit să aşteptăm soluţionarea disputei vizând zona Fortus pentru a şti ce vom face în continuare. Intenţia noastră este de a muta depoul de la Gară şi garajul din Tudor Vladimirescu în zona Fortus. În schimb, depoul din Dacia va fi destinat exclusiv celor 32 de tramvaie noi care vor veni, 16 de la Bozankaya şi 16 de la PESA”, a spus Mihai Chirica. Acesta a mai spus că o firmă italiană realizează în aceste zile o proiectare vizând zona depoului de la Gară, realizată prin intermediul unui grant oferit de BERD.
Exproprierile fac din proiectul liniei de tramvai Dacia – ERA unul de durată
Primarul a fost întrebat de acelaşi interlocutor despre posibilitatea prelungirii liniei de tramvai din Dacia către ERA. „O investiţie relativ lejeră, care nu presupune decât 1,3 km de şină”, a completat Cristian Cojocariu. Din păcate, singura problemă o constituie faptul că aceasta ar traversa un domeniu care nu aparţine muncipalităţii. „Din datele noastre sunt necesare 167 de expropieri, lucru deloc uşor de pus în practică”, a spus Chirica. Primarul a menţionat faptul că în eventualitatea în care s-ar putea realiza investiţia, aceasta va presupune o singură linie şi nu una dublă. De asemenea, nu sunt necesare realizarea de ronduri pentru tramvaie. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau