Zeci de posturi la Ambulanța Neamț, „cumpărate” cu sume între 5.000 și 10.000 euro

download

Dimensiune font:

| 25-10-2022 11:56


Fostul manager al Serviciului de Ambulanță Neamț Dan Dorin Morenciu a fost trimis în judecată de DNA, alături de mai mulți angajați, într-un dosar privind modalitatea prin care 22 de persoane au reușit să ocupe, pe o perioadă nedeterminată, posturi în instituție. Fostul șef al Ambulanței este acuzat de procurori că ar fi cerut de la cele 22 de persoane sume cuprinse între 5.000 și 10.000 euro (în total 125.000 euro) și ar fi primit 82.000 euro pentru a le declara admise la concurs.


DNA a anunțat marți trimiterea în judecată, sub control judiciar, a lui Dan Dorin Morenciu, la data faptei manager general interimar al Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) Neamț, pentru luare de mită în formă continuată (22 acte materiale).


De asemenea, au fost trimiși în judecată, în libertate: Mihaiela Cojocariu, la data faptei reprezentant al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România și membru în comisia de examinare, pentru luare de mită, Elena Preda, la data faptei asistentă șefă în cadrul S.A.J. Neamț, pentru complicitate la luare de mită, în formă continuată, Ionuț Doarbeș, la data faptei angajat în cadrul S.A.J. Neamț, pentru complicitate la luare de mită, precum și 12 angajați acuzați de dare de mită.

Cum funcționa rețeaua angajărilor pe bani la Ambulanța Neamț
Acuzațiile aduse de procurorii DNA:

În perioada 2 – 18 mai 2022, Serviciul de Ambulanță Județean Neamț a organizat un examen pentru ocuparea unor posturi pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care fusese angajat fără concurs în posturi de execuție, pe perioadă limitată, în timpul stării de alertă (în perioada pandemiei).
Dan Dorin Morenciu, în calitatea menționată mai sus, direct sau prin intermediul subalternilor săi Gladior Andronache, Elena Preda și Maria Luminița Rozoschi (aceasta din urmă fiind desemnată și președintă a unei comisii de examen pentru personalul sanitar) ar fi cerut de la 22 de persoane (trimise în judecată în acest dosar) sume cuprinse între 5.000 și 10.000 euro (în total 125.000 euro) și ar fi primit în total 82.000 euro, pentru ca acestea să fie declarate admise la concurs.
Concursul viza angajarea pe o perioadă nedeterminată a personalului sanitar și sanitar auxiliar care ocupase fără concurs posturi de execuție, pe o perioadă limitată, în timpul stării de alertă.
În 18 mai, Dan Dorin Morenciu ar fi primit, pe o stradă din municipiul Piatra Neamț, de la Elena Preda suma de 40.000 euro (pentru nouă persoane), fiind organizat flagrantul.
De precizat că, independent de înțelegerea avută inițial cu Dan Dorin Morenciu, Elena Preda ar fi pretins și primit de la cele nouă persoane suma de 6.000 euro/persoană și nu 5.000 de euro, așa cum se stabilise inițial.
În aceeași zi, din diferența de bani rămasă (14.000 euro), Preda i-ar fi dat suma de 8.000 de euro Mariei Rozoschi, în incinta S.J.A. Neamț, iar suma de 6.000 de euro și-ar fi însușit-o în totalitate.
În aceeași manieră, ar fi procedat și ceilalți doi intermediari, Gladior Andronache și Maria Luminița Rozoschi, care, după ce i-ar fi dat lui Morenciu, la o pensiune din Piatra Neamț, partea acestuia de 27.000 euro (pentru 10 persoane), ar fi împărțit între ei diferența rămasă de 16.000 euro (Rozoschi – 5.500 euro, Andronache – 10.500 euro).
În plus, pentru a se asigura că nu vor fi probleme în timpul desfășurării examenului, Andronache și Rozoschi le-ar fi dat câte 1.500 euro Mihaielei Cojocariu și lui Lucian Cojocariu, membri în comisia de examinare.
Ca urmare a demersurilor descrise mai sus, beneficiind de ajutorul membrilor comisiei de concurs, toți cei 22 de candidați au fost declarați admiși, în condițiile în care mulți dintre ei,nu ar fi dovedit că au avut cunoștințele necesare promovării examenului.
Procurorii au dispus măsuri asigurătorii, iar dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul Neamț.


În acest dosar, procurorii anticorupție au încheiat acorduri de recunoaștere a vinovăției cu 13 inculpați, angajați ai Serviciului de Ambulanță Județean (S.A.J.) Neamț și candidați la concurs acuzați de infracțiuni de dare și luare de mită, comise în forma autoratului și a complicității. Cei 13 au declarat expres că recunosc comiterea faptelor, au acceptat încadrarea juridică pentru care a fost începută urmărirea penală și au fost de acord cu felul și cuantumul pedepselor aplicate, cuprinse între 1 an și 6 luni și 2 ani și 8 luni de închisoare cu suspendare. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:44

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Viitorul sună bine pentru tinerii din Moldova!
21/05/2024 08:39

Gura Humorului a găzduit in week-end unul dintre cele mai complexe si dinamice evenimente dedicate tinerilor din zona Moldovei, Tabăra RYLA Med+ Moldova — Rotary Youth Leadership Awards. Evenimentul, or ...

Consilierii locali, la ultima şedinţă!
21/05/2024 08:11

Unanimitate pentru toate proiectele * consilierii locali s-au intrunit luni, 20 mai, in ultima şedinţă ordinară din acest manadat, pe a cărei ordine de zi s-au aflat 26 de proiecte de hotărare * in mai p ...

Au fost depuse primele oferte pentru lucrările la Cinematograful „Tineretului”
21/05/2024 07:54

* potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a proiectului se ridică la peste 27 milioane de lei * in prezent, Cinematograful „Tineretului” este administrat de către Ateneul Naţio ...

Centura Ușoară de Ocolire, blocată la Schitul Tărâța
21/05/2024 07:45

* Centura Uşoară de Ocolire a Municipiului Iaşi, care are ca scop decongestionarea traficului din municipiu, va avea o lungime de 73 de km şi va traversa zece comune -Popricani, Rediu, Letcani, Voinesti, Ho ...

Iaşul va avea un centru regional de gimnastică artistică
21/05/2024 07:30

Clubul Sportiv Municipal (CSM) Iaşi 2020 şi-ar putea mări, de anul viitor, numărul de secţii, prin infiinţarea celei de gimnastică artistică. Astfel, la propunerea consilierului local Liviu Gavril, memb ...

Contractul de delegare a gestiunii serviciilor de apă și de canalizare, modificat
21/05/2024 07:18

Luni,  contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă  si de canalizare incheiat intre Asociatia Regională a Serviciilor de Apă – Canal Iasi (ARSACIS) si ApaVital ...

Tragedie înainte de cununie. Ionela și George, cei doi motocicliști morți în accidentul de lângă Iași, urmau să se căsătorească
20/05/2024 20:01

Ionela si George, cei doi tineri din judetul Galati, care si-au pierdut viata in groaznicul accident rutier produs duminică, 19 mai 2024, pe drumul ce leagă Iasiul de Vaslui, trebuiau să se căsătorească i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei