Stocuri de urgență medicală care pot fi folosite în cazul unor epidemii. Decizia Guvernului

Coronavirus--Patru-romani-au-fost-repatriati-din-zona-de-focar--Sunt-in-carantina

Dimensiune font:

| 05-02-2020 13:45

De teama noului coronavirus autoritățile din România au aprobat realizarea unor stocuri de produse medicale în caz de urgență.

Guvernul a adoptat marți, 4 februarie a.c., Ordonanța de urgență privind Stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei care creează cadru legal și mecanismele necesare pentru îmbunătățirea capabilității autorităților de a gestiona la nivel adecvat situații de urgență, generate de epidemii, precum infecțiile cu noul Coronavirus, și alte evenimente generatoare de victime multiple.

Stocurile de urgență medicală se constituie ca rezerve materiale, destinate acțiunilor pentru protecția populației în situații de urgență generate de tipul de risc epidemii și alte evenimente generatoare de victime multiple.

Constituirea și gestionarea stocurilor de urgență medicală se asigură de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, pe baza Nomenclatorului produselor stocuri de urgență medicală.

Stocuri de urgență medicală

Printre categoriile de produse stocuri de urgență medicală, de strictă necesitate prevăzute în Anexa la ordonanța de urgență adoptată ieri se numără: echipamente de protecție a personalului medical, camere de izolare cu presiune negativă, izolete cu presiune negativă pentru transportul pe targă, filtre pentru camerele de izolare cu presiune negativă existente, dezinfectanţi, scannere termice.

Achiziția produselor pentru acumularea, reîntregirea și împrospătarea stocurilor de urgență medicală se realizează potrivit prevederilor legale privind achizițiile publice. Se desemnează Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate din subordinea Ministerului Finanțelor Publice ca instituție abilitată pentru organizarea și derularea procedurilor de atribuire, în vederea încheierii de acorduri-cadru, în conformitate cu legea achizițiilor publice:

a) ori de câte ori este nevoie, pentru acoperirea necesitaților cuprinse în Nomenclatorul produselor stocuri de urgență medicală;

b) până la atingerea nivelului maxim, pentru acoperirea necesităților de produse stocuri de urgență medicală, inclusiv a scannerelor termice, prevăzute în Anexă, în regim de urgență, prin procedura de negociere fără publicare prealabilă.

Produsele pot fi scoase din stocurile de urgență medicală sau date în folosință gratuită în următoarele situații:

a) pericol potențial, iminența amenințării ori apariția unei epidemii/pandemii sau alte evenimente generatoare de victime multiple pe teritoriul național;

b) instituirea stării de urgență pentru sănătatea publică la nivel internațional;

c) activități de instruire și pregătire de specialitate a personalului implicat în acțiuni de prevenire și răspuns, organizate pe plan național sau internațional, în domeniul asistenței medicale de urgență;

d) intervenția operativă prin Mecanismul european de protecție civilă.

În cazul epidemiilor/pandemiilor sau situațiilor de urgență

În cazul epidemiilor/pandemiilor sau situațiilor de urgență de sănătate publică internaționale declarate de OMS, ministrul sănătății instituie carantina pentru persoanele care intră pe teritoriul României din zonele afectate, ca măsură de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor. la propunerea Grupului tehnic de experți ai Ministerului Sănătății, dacă exista un risc iminent pentru sănătatea publică.

Coordonarea și implementarea măsurilor de prevenire și limitare a evenimentelor declarate urgență de sănătate publică internațională se realizează de structurile de specialitate ale INSP și ale direcțiilor de sănătate publică județene și/sau a Municipiului București prin asigurarea serviciului de permanență în regim de 24/7, prin serviciul de gardă sau chemări de la domiciliu, după caz.

Triajul epidemiologic din punctele de trecere a frontierei se asigură de către direcțiile de sănătate publică județene și/sau a Municipiului București prin personalul propriu sau prin personal delegat/detașat din cadrul altor unități sanitare.

Cheltuieli decontate de stat

Cheltuielile aferente pentru carantină privind furnizarea sau luarea de măsuri pentru a se oferi călătorilor puși în carantină hrană și apă în cantitate suficientă, cazare și îmbrăcăminte corespunzătoare, protecția bagajelor și a altor efecte personale ale acestora, mijloacele de comunicare necesare dacă este posibil într-o limbă pe care să o înțeleagă și orice alt sprijin corespunzător se asigură sau se decontează, după caz, din bugetul Ministerului Sănătății.

Cheltuielile aferente cetățenilor români aflați în carantină pe teritoriul altor state, precum și cele necesare acoperirii transportului acestora din statele afectate pe teritoriul național se decontează din bugetul Ministerului Afacerilor Externe. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Iașul, în topul național al firmelor dizolvate și suspendate
25/12/2024 15:39

      Nu a fost un an usor pentru companiile iesene – doar in primele zece luni ale anului, numărul firmelor dizolvate, radiate sau suspendat si al profesionistilor intrati ...

O biserică din Argeş a ars chiar în ziua de Crăciun.
25/12/2024 15:03

Clipe dramatice chiar in ziua de Crăciun! O biserică din Argeş a fost distrusă de flăcări in timp ce 100 de oameni erau la slujbă. Un enoriaş a dat alarma şi astfel toată lumea a reuşit să iasă tea ...

 Vântul a făcut prăpăd în București: ISU a intervenit în zeci de situații
25/12/2024 14:56

Cod galben de vant - ISU Bucureşti-Ilfov: 82 de copaci căzuţi, 9 elemente de construcţie desprinse şi 69 de autoturisme avariate in Bucureşti ISU Bucureşti-Ilfov anunţă că a intervenit in cazul a 8 ...

Atac în ziua de Crăciun: un bărbat a intrat cu mașina în mulțimea de pe trotuar, în Londra
25/12/2024 14:33

Tragedia de la Magdeburg, repetată la Londra. Un bărbat se luptă pentru viată in spital după ce un automobilist „a condus pe partea gresită a drumului si a lovit patru persoane”. Se crede că o „cea ...

Coduri portocalii și galbene de viscol, ploi și vânt puternic în jumătate de țară, miercuri și joi – HARTĂ
25/12/2024 12:21

 Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis cinci avertizări Cod portocaliu şi Cod galben de vant puternic, viscol şi ploi in peste jumătate din ţară, inclusiv in Capitală, valabile mie ...

Precizări MApN: Nu a fost confirmată traversarea spațiului aerian românesc de o rachetă rusească
25/12/2024 11:00

Precizările MApN vin in contextul in care in spatiul public au apărut informatii referitoare la o rachetă rusească ce ar fi intersectat spatiul aerian national. Ministerul Apărării Nationale (MApN) a pre ...

Închisorile rămân nepăzite de Crăciun și Revelion. Polițiștii de penitenciare protestează
25/12/2024 00:28

Protest in penitenciare din cauza Ordonantei trenulet. Sindicatele politistilor amenintă că inchisorile răman nepăzite de Crăciun si Revelion pentru că nu le sunt plătite orele suplimentare si alte drept ...

Cum sărbătoresc românii din Diaspora Crăciunul? Tradițiile și preparatele românești nu sunt uitate: „Ce de bunătăți mi-a trimis!”
25/12/2024 00:24

Cetătenii romani plecati peste hotare nu uită traditiile romanesti. Si cu ocazia acestor sărbători de iarnă, romanii din Diaspora răman conectati cu originile. De exemplu, cetătenii romani din Italia si ...

Operaţiune de salvare în condiţii extreme a trei ucraineni, blocați în viscol şi zăpadă, în Munţii Maramureşului. Au cerut ajutor la 112
25/12/2024 00:15

Salvamontiştii şi un echipaj al poliţiei de frontieră a demarat, marţi seara, o acţiune de extragere a trei cetăţeni ucraineni aflaţi in dificultate in Munţii Maramureşului. Ei au solicitat ajutor de ...

Casa din „Singur acasă”, păzită de polițiști. Se întâmplă în fiecare an, în preajma Crăciunului
24/12/2024 09:21

Casa lui "Kevin McCalister" este păzită in permanentă de o patrulă de politie pe perioada sărbătorilor de iarnă. Politistii sunt nevoiti să supravegheze indeaproape celebra vilă din filmul „Singur a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei