150 de branduri străine continuă să activeze în Rusia sub o formă sau alta
Dimensiune font:
Analiștii au calculat că 150 de branduri străine au continuat și continuă să activeze în Rusia după retragerea masivă a companiilor occidentale, începând din februarie 2022. Potrivit experților, piața alimentară a avut cel mai puțin de suferit, în timp ce îmbrăcămintea pentru copii, produsele electronice, cele sportive și de lux s-au dovedit cel mai greu de înlocuit.
Magazinele a aproximativ 150 de mărci străine continuă să funcționeze în marile centre comerciale din Rusia, folosind diverse scheme pentru a evita sancțiunile impuse de lumea civilizată ca răspuns la decizia lui Vladimir Putin de a invada Ucraina, scrie cotidianul economic Vedomosti, citând un reprezentant al NF Group. La începutul anului, peste 360 de retaileri străini își desfășurau activitatea în Rusia. Din acest total, 180 au decis să pună capăt prezenței lor în această țară după ce a început "operațiunea militară specială" din Ucraina, cum numește Kremlinul războiul declanșat de el în statul suveran vecin.
Astfel de scheme la care au recurs firmele rămase vizează, printre altele, schimbarea denumirii sau vânzarea afacerilor cu clauză de răscumpărare. Spre exemplu, Polish Reserved, House, Cropp, Mohito sau Sinsay apar acum pe piața din Rusia sub numele de RE, Xs, CR, M și, respectiv, "Sin". Acordul cu o clauză de răscumpărare pe șase ani a fost încheiat de proprietarii diviziei rusești a constructorului Nissan.
La sfârșitul anului 2022, proporția retailerilor străini care au anunțat încetarea activității sau restructurarea afacerii a fost de 35% și, respectiv, 28%, potrivit calculelor CORE.XP. Expertul companiei, Nadezhda Tsvetkova, consideră că, pentru proprietarii de centre comerciale din Rusia, cea mai dureroasă a fost plecarea brandurilor IKEA și H&M.
Anna Savenko, consultant imobiliar, subliniază că segmentul de lux a fost cel mai afectat; nimeni nu îl poate înlocui în rândul retailerilor ruși. Plecarea acestor companii a avut, de asemenea, un impact serios asupra unor categorii specifice de produse, de exemplu, Nike și Adidas au părăsit nișa încălțămintei și a îmbrăcămintei sportive, Swatch și Apple s-au retras din industria tehnologică, electronică și a ceasurilor, iar Zara Kids și H&M Kids au intrat pe piața hainelor pentru copii.
Anna Nikandrova, partener la Nikoliers, consideră că proprietarii centrelor comerciale au subestimat potențialul mărcilor rusești. Pe segmentul de îmbrăcăminte, companiile naționale au reușit să își extindă afacerile în absența concurenței din partea unor mărci globale puternice, iar acum au și posibilitatea de a ocupa spații de primă mână în marile mall-uri.
În plus, centrele comerciale însele sunt interesate să își extindă oferta și să deschidă magazine pentru noi branduri din țările prietene, adaugă Evgeniya Khakberdiyeva, director regional pentru retail real estate la NF Group. De asemenea, importurile paralele continuă să funcționeze, reamintesc experții. În 2022, au fost importate bunuri în valoare de peste 20 miliarde de dolari prin intermediul acestuia.
Retailul alimentar a avut cel mai puțin de suferit de pe urma retragerii companiilor străine: rotația produselor și mărcilor în lanțurile de magazine a fost de 15-16% și a fost observată cel mai des în categoriile de sucuri, cereale pentru micul dejun, paste făinoase și produse de cofetărie, produse chimice de uz casnic și produse de îngrijire, a estimat Asociația Companiilor de Retail (ACORT). Potrivit datelor acestora, 80 de companii străine din domeniul alimentar au părăsit Rusia.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau