MAPN infirmă speculațiile conform cărora NATO ar ataca „alte state” de pe teritoriul României. La ce NU răspunde Armata
Dimensiune font:
Ministerul Apărării Naționale afirmă că speculațiile privind faptul că NATO ar putea ataca „alte state” de pe teritoriul României sunt „speculații care nu au legătură cu realitatea” și au „cel mai probabil, intenția de a induce, fără o bază reală, stări de panică sau îngrijorare în rândul opiniei publice”, se arată într-un articol publicat pe Inforadar, un site al MAPN dedicat „știrilor corecte”.
Reamintim că Inpolitics a descoperit această modificare, speculând că ar putea fi folosită pentru legiferarea antrenării trupelor ucrainene pe teritoriul României sau declanșării de operațiuni militare din țara noastră.
MAPN combate teza conform căreia modificările aduse alineatului 1 al articolului 232 din Ordinul Ministerial M.4 ar fi o noutate.
„În realitate, articolul 232, în noua sa formă, aduce clarificări cu privire la termenele în care forțele armate străine pot solicita intrarea, staționarea, desfășurarea de operațiuni sau tranzitarea teritoriul României, aprobările urmând a fi acordate în conformitate cu prevederile legale citate mai sus.
Pentru a se justifica, MAPN publică cele trei variante ale ordinului în cauză, cele din 2014, 2016 și cea din 2022. În aceste condiții, se vede cu ochiul liber că în varianta din 2022 apar două categorii de forțe diferite de cele ale UE și NATO, pe care MAPN le folosește ca motivație pentru schimbarea ordinului.
Astfel, pe lângă forțele NATO și UE, la alineatul 1 al articolului 232 mai apar și forțele „Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care România a încheiat acorduri în domeniu sau de tranzitare a teritoriului național de către acestea”. Ucraina este membră a Parteneriatului pentru Pace, un program în care țări non-NATO colaborează cu NATO. Din acest program fac parte țări precum Kazahstan, Kîrgîstan sau Bosnia Herțegovina. Pentru cereri din partea acestor țări s-a modificat Ordinul în cauză?
În timp ce este adevărat că modificarea ordinului respectiv nu menționează posibilitatea, explicită, a „atacării altor țări”, așa cum au speculat unii colegi de presă, MAPN nu infirmă cu nimic posibilitatea ca trupe ucrainene și/sau NATO să desfășoare operațiuni militare în Ucraina, de pe teritoriul României.
Teoretic și practic, acest gen de operațiune militară nu ar fi un „atac asupra altor state”, pentru că s-ar face la cererea statului ucrainean, ceea ce intră la capitolul „cooperare militară” sau „operațiuni ce se desfășoară în afara teritoriului național”.
Teoretic și practic, acest gen de operațiune militară nu ar fi un „atac asupra altor state”, pentru că s-ar face la cererea statului ucrainean, ceea ce intră la capitolul „cooperare militară” sau „operațiuni ce se desfășoară în afara teritoriului național”.
În concluzie, MAPN nu neagă că modificarea respectivă ar permite oferirea de asistență militară explicită Ucrainei, precum ar fi lansarea de operațiuni de pe teritoriul României pentru a veni în ajutorul acestei țări, în războiul contra Rusiei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau